Is 1.320 keer bekeken

3 tips om uw administratie leuker te maken

Zorg voor inzicht… Tegenwoordig hoeft u niet meer met een potloodje langs diverse Excelsheets te gaan om het juiste inzicht te krijgen. Met goede boekhoudsoftware weet u snel wie u nog geld verschuldigd is en hoe u ervoor staat. En het kan nog makkelijker: met een geïntegreerd CRM-systeem weet u meteen wie u aan de lijn heeft, welke afspraken u heeft gemaakt en of alle facturen wel zijn betaald. Werk efficiënt… De directe (online) toegang tot uw bedrijfsgegevens maakt ook dat u efficiënter kunt werken: u vindt simpelweg sneller wat u nodig hebt. Dat scheelt tijd en kosten. Houdt uw administratie wekelijks bij. Een kleine moeite, waarmee u voorkomt dat u aan het einde van het kwartaal of van het jaar (wanneer de belastingaangiften moeten worden verstuurd) veel tijd kwijt bent met uitzoekwerk. Maak het uzelf makkelijk… Er zijn meer handige tools die veel tijd besparen. Een goed boekhoudpakket biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om een standaard stramien in te stellen voor facturen en offertes, zodat u met een paar muisklikken een correcte factuur of offerte de deur uit hebt. Ook voor het inscannen van bonnetjes en facturen zijn er tegenwoordig handige apps en hulpprogramma’s beschikbaar. En alle banken gebruiken een standaard, die een koppeling van internetbankieren met de meeste boekhoudpakketten toelaat. Evenals de Belastingdienst, waardoor u met een druk op de knop uw belastingaangiften verzendt.

Heeft u nog vragen of wilt u meer weten over hoe u uw administratie kunt optimaliseren, neem dan contact met mij op via 06-29033569 of per mail naar: info@somhorstofficesupport.nl

Klik hier om een reactie achter te laten 0 reacties