Mijn-ZZP’er voor de ondernemer

Ben je ook ZZP’er of ondernemer? En ben je het beu om veel geld te betalen om alleen maar je naam via een zoekmachine gevonden te laten worden?

Dan hebben wij, Joe Hoey en Martin Schroer (ook ondernemers) een geweldig nieuwe site voor je gebouwd: www.mijn-zzper.nl. Deze site geeft je de kans om in de huidige groeiende markt van (zelfstandige) ondernemers te laten zien wat je te bieden hebt en in welke regio.

In maart 2013 zijn er ruim zevenhonderdduizend ingeschreven ZZP’ers ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Naar verwachting groeit dit aantal met nog eens driehonderdduizend naar één miljoen in 2015.

De ondernemers, Hoey en Schroer vonden de tijd rijp om eens te kijken naar deze sterk groeiende markt van ondernemers. Het idee is om de ZZP’er op een juiste manier ‘gevonden’ te laten worden door de consument. De beide ondernemers hebben ruim ervaring in de grafische industrie, kennis van de nieuwe  en oude media en het bouwen van websites. Na een intensieve brainstormsessie was het idee geboren om een ‘smoelenboek’ voor ZZP’ers te maken op internet.

‘Maar zelfs als je idee klaar is’ zegt Schroer, ‘word je geconfronteerd met het feit dat het kiezen van een domeinnaam voor je website een drama is. Er zijn erg veel bedrijven die namen geclaimd hebben in de hoop daar geld mee te kunnen verdienen maar die met de naam zelf verder niets doen. Vandaar dat we met het bedenken van een naam voor de site er echt één wilde hebben die goed de lading dekte. De ZZP’er, voor de consument die een vakman zoekt: mijn ZZP’er. Uiteindelijk is de naam gekozen en vastgelegd: www.mijn-zzper.nl

Het grote verschil tussen www.mijn-zzper.nl en sites zoals Marktplaats, de Gouden Gids en dergelijke is dat op de site van www.mijn-zzper.nl er een afstandsmodule aan de zoekmachine gekoppeld is. Op deze manier word je op een eerlijke manier door de consument gevonden bij jou in de regio. Bedrijven die veel geld betalen om bovenaan in de zoekmachine gevonden te worden, ook al is de afstand veel te groot, maken op deze manier geen kans. Als de consument een hovenier in Hilversum zoekt, dan vindt hij via deze afstandsmodule ook de dichtstbijzijnde hovenier(s).

Heel opvallend en nieuw aan de website www.mijn-zzper.nl is het ‘smoelenboek’. Iedere ondernemer presenteert zich niet alleen met zijn of haar adresgegevens en een kort profiel, maar ook met een foto. Zo zie je meteen als consument met wie je te maken krijgt.

Voor de consument zijn er geen kosten aan het zoeken en vinden op deze site verbonden. De ZZP’er/ondernemer betaalt een klein bedrag voor algemene informatie en iets meer voor een uitgebreid profiel met doorlinken naar de ‘eigen’ website en referenties. Voorlopig richt www.mijn-zzper.nl zich nu op het vullen van de site met ZZP’ers door aandacht te vragen via banners en kleine advertenties in lokale kranten, bedrijvendagen en seminars.

De consument zal tussen de vele aanbieders zijn dichtstbijzijnde ZZP’er/ondernemer kunnen vinden.

Joe Hoey en Mijn-ZZP'er voor de ondernemer

Joe Hoey

Martin Schroer

Martin Schroer