Is 1.109 keer bekeken

Zorg voor goede administratie, boekhouding en verzekering

Als administratiekantoor merk ik dat de meeste zzpers toch niet zo nauwkeurig
met hun administratie en boekhouding omgaan. Toch is dit erg belangrijk.
Ben er zelf niet goed in besteed het dan uit. Je bent ook wettelijk verplicht om een
deugdelijke boekhouding bij te houden en deze 7 jaar lang te bewaren.
Op verschillende site kun je daarvoor terecht. Daarvan is de site van de
belastingdienst toch wel één van de belangrijkste.
Vergeet ook nooit je btw aangiftes te doen en te betalen, want anders heb je gelijk een boete van 50,–. Ook de nummering van je uitgaande facturen moeten opéénvolgend zijn.
Raadpleeg de site www.belastingdienst.nl/zzp daar vind je veel informatie.
Ook heeft de belastingdienst veel rekenhulpen die je kunnen helpen bij allerlei vraagstukken.

Denk ook aan de juiste verzekeringen, beroepsaansprakelijkheid, bedrijfsaansprakelijkheid enz., veel zzpers verzekeren zich niet voor arbeidsongeschiktheid en pensioen. Dit is hoogst onverstandig. de website http://www.ondernemersplein.nl/ kan je verder bij helpen, zoek daar naar zzp verzekeringen.

Als je de boekhouding wil uitbesteden kun je uiteraard naar een accountantskantoor gaan.
Let wel, daar betaal je vaak een flinke prijs voor. Sommige grote accountantskantoren rekenen
voor elke telefonisch vraag minimaal een kwartier, ook als het gesprek een minuut duurt.
Daarom pleit ik er voor om een collega zzper in de arm te nemen en spreek een all-in prijs af.

Mijn profiel

Klik hier om een reactie achter te laten 0 reacties